«مدرسه تلویزیونی ایران» یک منبع یادگیری با کیفیت و قابل دسترسی به محتوای آموزشی استاندارد است

معاون آموزش ابتدایی، در آئین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران:

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، درآئین تجلیل از معلمان وعوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران، «مدرسه تلویزیونی ایران» یک منبع یادگیری با کیفیت و قابل دسترسی به محتوای آموزشی است که امکان دسترسی دانش آموزان، به محتواهای آموزشی استاندارد را فراهم می کند. به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عصر امروز، رضوان حکیم زاده، در آئین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران که در تالار فرهنگ تهران برگزار شد، اظهار کرد: به نمایندگی از خانواده بزرگ آموزش و پرورش از همه عوامل و دست اندرکاران مدرسه تلویزیونی ایران تشکر می کنم.وی افزود: تلویزیون در دوران کرونا فرصتی را فراهم کرد تا آموزش های مجازی به نحو شایسته ای ارائه و ماندگار شود.حکیم زاده با اشاره به گذشت ۵۶۵روز از آغاز آموزش های تلویزیونی در دوران کرونا، تصریح کرد: هرچند حرکت  تلویزیون در ارائه آموزش های مجازی درابتدا با شتاب آغاز شد اما آرام آرام در ریل خودش قرار گرفت.وی ادامه داد: دسترسی همه دانش آموزان به آموزش های با کیفیت، ارتقای آموزش ها و بهره مندی دانش آموزان از معلمان باتجربه و دسترسی دانش آموزان مناطق محروم به آموزش های با کیفیت از اهداف مدرسه تلویزیونی ایران است. معاون آموزش ابتدایی، مدرسه تلویزیونی را یک منبع یا دگیری با کیفیت برشمرد و افزود: آشنایی با برنامه های درسی از دیگر مزایای مدرسه تلویزیونی است، همچنین  این مدرسه، فرصت بیشتری را برای برخورداری دانش آموزان، از آموزش های با کیفیت و استاندارد سازی تدریس دروس مختلف ایجاد می کند، بنابراین مدرسه تلویزیونی شرایطی را فراهم می کند تا دانش آموزان در مناطق محروم از تدریس با کیفیت برخوردار شوند.وی گفت: اگر در دوران کرونا، مدرسه تلویزیونی راه اندازی نمی شد، خیلی از مشکلات آموزشی وجود داشت، بنابراین دانش آموزان فرصت یافتند تا از طریق قاب تلویزیون از تدریس های با کیفیت، آزمایش های علمی و...، بهره مند شوند.حکیم زاده از وجود ۳۸عنوان  درسی در دوره ابتدایی خبر داد و اظهار کرد: دوره های مهارتی و توانمندسازی نیز از جمله موضوعات برنامه مدرسه تلویزیونی بود، در شبکه قرآن  نیز، بیش از ۲هزار و ۶۰۰برنامه پخش شد.وی ادامه داد: در برنامه های تلویزیونی مدرسه ایران، هر چند ما تنها چهره ارائه دهندگان آموزش ها را مشاهده می کنیم اما واقعیت این است که عواملی در نقش پشتیبانی عمل می کنند و عده ای نیز پشت دو ربین ها قرار دارند و بی وقفه تلاش می کنند.معاون آموزش ابتدایی خاطرنشان کرد: در مدرسه تلویزیونی همزمان با مدرسه آموزش هایی را برای دانش آموزانی که نیازمند تلاش بیشتر بودند، ارائه شده است.وی افزود: مدرسه تلویزیونی به عنوان یک منبع یادگیری با کیفیت، امکان دسترسی دانش آموزان به محتوای های آموزشی با کیفیت را فراهم کرده است.

سند تحول بنیادین